Grupa „Słoneczka” – 4 latki

Wychowawca: Pani Angelika, Pani Monika C.

Grupa: Gabryś, Natalia, Maciek, Zuzia D., Szymon P., Bartek K., Kuba, Sandra, Mikołaj, Ola, Ania, Adaś, Franek, Oliwier, Hania, Wiktor, Filip, Julia, Zuzia K., Bartek J., Szymon K., Iga, Sylwia

 

W kwietniu uczymy się o:

  • Dbamy o Ziemię – Odkrywamy sekrety segregacji śmieci
  • Dbamy o Ziemię – Odkrywamy sekrety powietrza
  • Dbamy o Ziemię – Odkrywamy sekrety wody
  • W świecie książki

Teraz uczymy się o:

Dbamy o Ziemię – Odkrywamy sekrety wody 

Dz. ogląda ilustracje i atlasy przyrodnicze, wyszukuje informacje dotyczące mieszkańców wód
Dz. podejmie obserwację i próbę wnioskowania podczas przelewania wody do różnych pojemników
Dz. pozna właściwości wody na podstawie zabaw badawczych oraz opowiadania „Historia pewnej kropelki wody”
Dz. pozna różne stany skupienia wody i dowie się jak przebiega proces zmiany jej stanu skupienia
Dz. pozna sposoby wykorzystania wody i dowie się dlaczego woda jest tak ważna dla życia człowieka oraz innych żywych organizmów
Dz. utrwala znajomość zawodów i ludzi pracy podczas gry w loteryjkę obrazkową „Kto to taki?”
Dz. rozwija pamięć, spostrzegawczość i koncentrację podczas próby odtworzenia wzorów i dopasowywania kolorów w grze „Wzory, kolory, memory”
Dz. doskonali umiejętność posługiwania się instrumentami muzycznymi poprzez wystukiwanie rytmów do znanych mu piosenek pod kierunkiem nauczyciela
Dz. doskonali percepcję wzrokową poprzez układanie figur geometrycznych wg wzoru
Dz. rozwija inwencję twórczą poprzez próbę tworzenia własnego akompaniamentu do piosenki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych takich jak: trójkąt, grzechotka, klawesyn
Dz. doskonali zmysł dotyku poprzez manipulowanie piaskiem kinetycznym
Dz. doskonali umiejętność posługiwania się kredką poprzez rysowanie na dowolny temat
Dz. bawi się wybraną przez siebie zabawką
Dz. utrwala znajomość pór roku poprzez układanie wg odpowiedniej kolejności kolorowych kartoników
Dz. dostrzega rytmiczność zachodzących w przyrodzie zmian
Dz. dostrzeże nieprawidłowości korzystania z wody na podstawie wysłuchanego wiersza
Dz. pozna sposób prawidłowego mycia rąk podczas wspólnej wizyty w łazience z nauczycielem i innymi dziećmi
Dz. podejmie próbę określenia prawidłowego wykorzystania wody na podstawie ilustracji prezentowanych przez nauczyciela
Dz. utrwala znajomość pór dnia dopasowując odpowiednie plansze z czynnościami do odpowiedniej godziny w grze edukacyjnej „Mój dzień”
Dz. doskonali umiejętność rytmicznego poruszania się do muzyki podczas zabaw swobodnych do muzyki

Dz. poznaje pojęcie pierwszego i drugiego planu, wdraża się do opisywania ilustracji dzieląc widziane elementy na ważne i mniej ważne
Dz. rozwija zmysł słuchu reagując odpowiednio na dźwięki słyszanej muzyki
Dz. doskonali orientację przestrzenną poprzez odpowiednie wykonywanie zadań stawianych przez nauczyciela
Dz. doskonali aparat mowy i wzbogaca słownictwo w grze „Historyjki edukacyjne”
Dz. rozszerza swoje zainteresowania czytelnicze poprzez oglądanie książeczek
Dz. doskonali uwagę i koncentrację podczas uważnego słuchania wierszy w formie zagadek czytanych przez nauczyciela
Dz. dowie się czym jest globus i podejmie próbę opisania go
Dz. czerpie radość z możliwości poznawania swojej planety za pomocą globusa
Dz. podejmie próbę malowania farbami starając się dobrać odpowiednie kolory oraz mieścić się w konturze szablonu Ziemi na styropianowej kuli
Dz. doskonali precyzję ruchów malowania malując farbami zgodnie z szablonem Ziemi
Dz. doskonali umiejętności manipulacyjne podczas rysowania kredkami

W poprzednim tygodniu uczyliśmy się o:

Dbamy o Ziemię – Odkrywamy sekrety powietrza

Dz. współdziała z nauczycielem w przygotowaniu gazetki tematycznej
Dz. podejmie próbę wskazania ilustracji, które przedstawiają zachowania prowadzące do zanieczyszczenia powietrza, podejmie próbę wypowiadania się na temat ilustracji
Dz. pozna właściwości powietrza i podejmie próbę wskazania miejsc, gdzie ono się znajduje na podstawie zabaw badawczych: nadmuchiwanie balonów i ich obserwacja; obserwacja drzew poruszających się na wietrze; dmuchanie przez słomki do kubeczków z wodą; dmuchanie na piórka.
Dz. uświadomi sobie, że powietrza nie można zobaczyć, ani powąchać; natomiast ruch powietrza można poczuć wtedy, gdy wieje wiatr
Dz. doskonali umiejętności manipulacyjne oraz rozwija kreatywność podczas tworzenia wiatraczków z drucików interaktywnych
Dz. podejmie próbę konstruowania dowolnych budowli z klocków
Dz. doskonali analizę słuchową wyrazu poprzez dobieranie w pary dwóch takich samych przedmiotów, których nazwa rozpoczyna się na tę samą głoskę
Dz. pozna słowa nowej piosenki i podejmie próbę jej zaśpiewania wraz z nauczycielem i innymi dziećmi
Dz. odczuwa przywiązanie do swojej planety podczas rozmowy na temat treści śpiewanej piosenki
Dz. doskonali umiejętność rozpoznawania figur geometrycznych, podejmie próbę tworzenia obrazków za pomocą figur geometrycznych, dostrzega różnice między figurami
Dz. utrwala zasady korzystania z kącików tematycznych
Dz. doskonali percepcję wzrokową poprzez odwzorowywanie prostych kształtów za pomocą figur geometrycznych
Dz. utrwala nazwy figur geometrycznych takich jak: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt
Dz. reaguje na umówiony sygnał, dobiera się w pary lub w zespoły, tańczy w kółeczkach, ilustruje ruchem piosenkę.
Dz. doskonali umiejętności manipulacyjne poprzez kolorowanie kredkami
Dz. doskonali poprawne trzymanie narzędzia pisarskiego jakim jest kredka
Dz. ogląda ilustracje związane z budową osiedla, podejmie próbę wypowiadania się na ich temat
Dz. doskonali percepcję wzrokową i spostrzegawczość poprzez wskazywanie różnic na dwóch obrazkach miasta
Dz. podejmie próbę opisania wyglądu szczęśliwego i smutnego miasta (miasto z fabrykami i kominami to miasto smutne, miasto z drzewami i parkiem to miasto szczęśliwe)
Dz. wyklei za pomocą gazet sylwetkę miasta szczęśliwego i smutnego (kolorową gazetą wyklei miasto szczęśliwe, natomiast czarno białą gazetą wyklei miasto smutne
Dz. doskonali umiejętność planowania przestrzennego starając się umieścić odpowiednie elementy w przestrzeni miasta
Dz. doskonali sprawność dłoni i palców poprzez wyklejanie z gazety
Dz. podejmie próbę wypowiadania się na temat wykonanej pracy, powie w którym mieście chciałoby zamieszkać i dlaczego
Dz. doskonali umiejętności konstrukcyjne oraz kreatywność poprzez konstruowanie dowolnych budowli z klocków




 

Menu Grupa I Krasnoludki Grupa II Słoneczka Grupa III Biedronki

o przedszkolu | cennik | zajęcia dodatkowe | galeria | kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018