ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
Witamy w przedszkolu od godziny 6.30 przyprowadzamy dzieci do godziny 8:00
7:30 – 12:30 czas przeznaczony na realizację bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu
PRZED ŚNIADANIEM 6.30 – 8.40
- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia – chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zajęcia indywidualne według własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, śmiało zgłasza propozycje działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się; Swobodne zabawy dzieci;
- Dziecko wyrównuje i pogłębia zdobyte wiadomości oraz rozwija zdolności;
- Dziecko podejmuje działania związane z przygotowaniem pomocy do zajęć oraz dba o estetykę otoczenia;
- Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych;
- Dziecko przygotowuje się do śniadania-kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
O GODZINIE 8.40 – ŚNIADANIE
- Dziecko wyraża przekonanie o ważnym znaczeniu racjonalnego odżywiania się dla jego zdrowia;
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, rozwija umiejętności samoobsługowe.
OD GODZINY 9.10-11.45 – ZABAWY I ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UMYSŁOWY, EMOCJONALNO – SPOŁECZNY, TWÓRCZY ORAZ FIZYCZNY DZIECKA
- Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
- Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu;
- Dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania;
- Dziecko buduje zaufanie do siebie ( „wiarę we własne siły” ), poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu oraz buduje zaufanie do otoczenia;
- Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze;
- Dziecko podejmuje zabawy z własnej inicjatywy;
- Spacery, gry sportowe, zabawy ruchowe z wykorzystaniem pomocy sportowych na placu zabaw;
- Dziecko przygotowuje się do II śniadania-kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
O GODZINIE 10.00 – II ŚNIADANIE
- Dziecko wyraża przekonanie o ważnym znaczeniu racjonalnego odżywiania się dla jego zdrowia;
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, rozwija umiejętności samoobsługowe.
O GODZINIE 12.00 – ZAPRASZAMY NA OBIAD
- Dziecko wyraża przekonanie o ważnym znaczeniu racjonalnego odżywiania się dla jego zdrowia;
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, rozwija umiejętności samoobsługowe.
OD GODZINY 12:40 –14.00
- Dziecko zaspokaja potrzebę relaksu ,odpoczynku poobiedniego , ruchu na świeżym powietrzu;
- Dziecko przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia;
- Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięci podczas w zabaw relaksacyjnych i wyciszających
- Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach teatralnych, zabawach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach;
- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych;
- Dziecko przygotowuje się do podwieczorku – kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
O GODZINIE 14.30-14.40 – PODWIECZOREK
OD GODZINY 15.00 –17.00
- Dziecko słucha czytane przez nauczyciela bajki, opowiadania, wiersze;
- Dziecko zaspakaja potrzebę ruchu i relaksu na świeżym powietrzu;
- Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości, rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności;
- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin;
- Chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi.