23.04.2020
Grupa 1 – SŁONECZKA I KRASNOLUDKI
W roku szkolnym 2023/2024 Grupa I ” Słoneczka i Krasnoludki”: Gabrysia B., Amelka, Ignacy, Paulinka, Bruno, Oliwia, Julek, Gabrysia Mosz., Gabrysia Moś., Weronika, Milenka, Wiktor, Marianka, Gabrysia S., Emilka, Antoś, Tymon, Nina, Nadia;
Wychowawcami grupy są: Pani Lidia, Pani Agata
Pomoc: Pani Ewa
Temat kompleksowy: Jacek i Agatka witają przedszkolaków
Cel ogólny: Tworzenie warunków do kształtowania poczucia przynależności społecznej do grupy rówieśniczej oraz integracja dzieci, oparta na wzajemnej akceptacji, współpracy oraz szacunku.
Cel pośredni: dz. wie jak nazywa się jego przedszkole do którego chodzi i odszuka w sali logo przedszkola ; dziecko na podstawie zabawy ruchowej „ Krasnoludki i Słoneczka” powie jak nazywa się grupa, do której należy, dziecko powie co przedstawia jego znaczek i wskaże swój znaczek na szafce przedszkolnej
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
Dz. pozna pacynki Jacka i Agatki i dowie /zapamięta jak się nazywa przedszkole (dz.3l – 4l nowe ) dz. 4l. utrwali
Dz. powie jak nazywa się przedszkole do którego chodzi (4l.)
Dz. zapozna się ze sposobem poruszania się obowiązującym w przedszkolu) jeden za drugim- pociąg
Dz. kształtuje umiejętność ustawienia się w tzw. „pociąg”
Dz. pozna nazwę grupy dziecko dowie się, że grupa przedszkolna, do której należy nazywa się Krasnoludki i Słoneczka
Dz. podczas „wycieczki” po przedszkolu pozna pomieszczenia znajdujące się w nim tj. sala, szatnia, łazienka, oraz dowie się jakie zasady obowiązują w poszczególnych pomieszczeniach (np. łazienka jest miejscem, do którego nie wnosimy zabawek
Dz. wdraża zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu..
Dz. podejmuję próbę uczestnictwa w zabawach ruchowych z całą grupą
Dz. kształtuje umiejętność panowania nad ciałem
Dz. pozna nazwy części ciała;
Dz. kształtuje umiejętność dbania o czystość przy stolikach.
Dz. pozna technikę stemplowania gąbką
Dz. pozna technikę nabierania farby na gąbkę i odbicia jej na kartkę
Dz. nabywa umiejętność manipulowania, doświadczania w zabawach z gąbki z farbą
Dz. wdraża się zachować czystość na stoliku (maluje tylko po kartce)
Dz. pozna technikę malowania palcem ( sposób nabierania farby i rozprowadzania po kartce )
Dz. pozna sposób powstawania kolorów poprzez mieszanie ich odpowiednio ze sobą
Dz. podejmuje próbę poruszania się przy muzyce;
Dz. poruszają się w kole w rytm muzyki, na znak n-la dz. naśladują czynności zgodnie z poleceniem
Dz. podejmuje uczestnictwo w zabawie organizowanej w formie zabaw muzyczno ruchowej przy piosence;
Dz. poznanie jednego stałego sygnału muzycznego, oznaczającego codzienną czynność (np. siadanie w kole);