Grupa 1 – SŁONECZKA I KRASNOLUDKI

 

W roku szkolnym 2023/2024 Grupa I  ” Słoneczka i Krasnoludki”: Gabrysia B., Amelka, Ignacy, Paulinka, Bruno, Oliwia, Julek, Gabrysia Mosz., Gabrysia Moś., Weronika, Milenka, Wiktor, Marianka, Gabrysia S., Emilka, Antoś, Tymon, Nina, Nadia;
Wychowawcami grupy są: Pani Lidia, Pani Agata
Pomoc: Pani Ewa

Temat kompleksowy: „Polska w legendach, baśniach, opowiadaniach.”
6-10.11.2023

Cel ogólny: Stwarzanie warunków budowania dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i kształtowania postawy patriotycznej do ojczyzny – Polski;
Cele pośrednie: Dz. wymieni i wskaże na obrazkach symbole narodowe i potrafi je opisać ( orzeł biały na czerwonym tle, złota korona i szpony; flaga biało – czerwona na górze biel na dole czerwień, hymn to pieśń narodowa ) ,dz. na podstawie wiersza ,,Kto Ty jesteś?” powie jak nazywa się kraj w którym mieszka ; dz. powie jak należy zachować się w trakcie śpiewania , słuchania hymnu narodowego Dz. na podstawie zabawy „Gdzie pasuje” rozpozna ,nazywa figury geometryczne ( koło 3l) (kwadrat , trójkąt 4l), dz. dopasuje figury do kształtu otworu;

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

Dz. dowie się ,ze jego dom, przedszkole, najbliższa okolica znajduje się w Polsce – to Polska
Dz. doskonali (4l) / nabywa (3l)spostrzegawczość i szybkość reakcji poprzez pokazanie ilustracji trzymanej przez siebie
Dz. poznaje nazwę Morza Bałtyckiego oraz rzeki Wisły;(wiersz Wisła)
Dz. dowie się, że Warszawa to stolica Polski;
Dz. ogląda zdjęcia pomników Warszawskiej Syrenki i herbu Warszawy i zdjęcia Olsztyna
Dz. wdraża się do przejawiania postaw patriotycznych
Dz. pozna symbol narodowy Polski – Godło Polski ,flaga i barwy narodowe (s.42
Dz. kształtuje umiejętność opisania symbolu Godła – Orzeł Biały na czerwonym tle, złota korona i szpony
Dz. ułoży z płatków kosmetycznych – Orła pod dyktando nauczyciela .
Dz. nazywa kształt płatków- koło , i kształt godła – prostokąt
dz. doskonali umiejętność rozsmarowywania kleju po kartce i naklejania płatków
Dz. wysłucha hymn , pieśń narodową z zachowaniem właściwej postawy ciała
Dz. kształtuje umiejętność okazywania szacunku pieśniom i uroczystościom patriotycznym – śpiewamy na stojąco strój galowy
Dz. spośród innych figur geometrycznych wskaże trójkąt
Dz. wskaże w sali przedszkolnej przedmioty w kształcie trójkąta
Dz. spośród instrumentów wskaże trójkąt, gdy usłyszy jego dźwięk wskoczy na trójkątny materac
Dz. doskonali umiejętność określenia trójkąta w języku angielskim – triangle
Dz. dowie się, że symbolem trójkąta będziemy oznaczać, że jest środa – na tablicy „Dni tygodnia”
Dz. pozna określenie „piosenka patriotyczna” – piosenka śpiewana podczas świętowania ważnych wydarzeń w kraju
Dz. dowie się, że ludzie mieszkający w Polsce to Polacy (Polki – dziewczynki, Polacy – chłopcy)
Dz. nabywa/ doskonali umiejętność śpiewania razem z naucz. fragmentów piosenki
Dz. wdraża się do rozumienia pojęcia „patriotyzm” poprzez słuchania piosenek patriotycznych
Dz. Wysłucha i podejmuje próbę wspólnego śpiewania hymnu Polskiego zachowując odpowiednia postawę (4l)
Dz. rozwija umiejętność okazywania szacunku pieśniom i uroczystościom patriotycznym – śpiewamy na stojąco strój galowy
Dz. pozna określenie „pieśń patriotyczna” – pieśń śpiewana podczas świętowania ważnych wydarzeń w Kraju
Dz. czerpie radość z możliwości wspólnego świętowania ważnej uroczystości dotyczącej społeczności, której jest częścią, odczuwa powagę chwili